دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1400 - 00:15

انتخابی جام جهانی| نخستین تجربه رسمی یوزهای ایرانی با اسکوچیچ/ هنگ‌کنگ در اندیشه ایستادگی مقابل شیران پارسی

دراگان اسکوچیچ در اولین تجربه رسمی سرمربیگری در تیم ملی ایران به دنبال پیروزی با شیران پارسی مقابل هنگ‌کنگ است.
کد خبر : 585804
تمرین تیم ملی فوتبال ایران در بحرین

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران دیدارهای دور برگشت مرحله مقدماتی انتخاباتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین را امروز آغاز می‌کند و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه المحرق بحرین به دیدار هنگ‌کنگ می‌رود.


شاگردان دراگان اسکوچیچ در شرایطی به مصاف نماینده شرق آسیا می‌روند که باید در این مسابقه با پیروزی زمین را ترک کنند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید و سردار آزمون و کمال انصاری‌فرد گل‌های کشورمان را به ثمر رساندند. در ادامه تیم ملی کشورمان برابر کامبوج نیز برنده شد اما دو شکست غیرمنتظره مقابل بحرین و عراق باعث شده تا پیروزی در چهار بازی دور برگشت نیاز مبرم برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود.


یوزهای ایرانی در حالی با هنگ‌کنگ مسابقه خواهند داد که مسابقه تدارکاتی برای حضور در دیدارهای دور برگشت انتخابی جام جهانی برگزار نکردند. البته که هنگ‌کنگ نیز نزدیک یک سال و نیم است که مسابقه دوستانه‌ای برگزار نکرده و این موضوع می‌تواند شاگردان اسکوچیچ باشد.


هنگ‌کنگ که تیم رتبه ۱۴۴ رنکینگ فیفا محسوب می‌شود، تنها پیروزی‌اش در گروه C مقابل کامبوج رقم خورد. البته که این تیم توانست در مصاف با بحرین به تساوی بدون گل دست یابد که این موضوع نشان می‌دهد اگر دست‌کم گرفته شود توانایی متوقف کردن ایران را هم دارد. سرمربی این تیم میکسو پاتلاینن فنلاندی است که تصمیم گرفته تا بتواند با شاگردانش که لقبشان «مبارزان» است عملکرد ایران، عراق و بحرین داشته باشد.


تعدادی از بازیکنان تیم ملی هنگ‌کنگ که در سوپرلیگ چین بازی می‌کردند به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه حضور در تیم ملی کشورشان را پیدا نکردند تا سرمربی این تیم ناچار شود نفرات جدیدی را دعوت کند. «انگان لوک فونگ» با عملکرد خوبی که داشته سرمربی تیم ملی هنگ‌کنگ را متقاعد کرده تا از او دعوت کند. پیشرفت این بازیکن به‌گونه‌ای بوده که از وی به‌عنوان بهترین بازیکن تیم ملی کشورش یاد می‌شود.


بدون شک یوزهای ایرانی برای آنکه بتوانند مسیر صعود به دور نهایی جام جهانی را هموار کنند باید پیروزی پرگلی را مقابل هنگ‌کنگ به دست آورند تا از لحاظ روحی در شرایط بسیار مناسبی قرار بگیرند و در ادامه راه برای عبور از بحرین و عراق در وضعیت ایده‌آلی باشند. دیگر دیدار گروه C از ساعت ۲۱ شروع خواهد شد و تیم‌های ملی بحرین و کامبوج برگزارکننده آن خواهند بود.


انتخابی جام جهانی| نخستین تجربه رسمی یوزهای ایرانی با اسکوچیچ/ هنگ‌کنگ در اندیشه ایستادگی مقابل شیران پارسی


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته